Czym jest Content Marketing i jak go używać?

Czym jest Content Marketing i jak go używać?

content marketing

Czym jest content marketing?

Jest to reklama nastawiona na wykorzystanie treści mającej znaleźć się na naszej stronie internetowej. Skuteczny content marketing działa dwojako: -polecanie naszej treści przez zadowolonych czytelników - osoba która trafi na nasz blog, serwis i której spodoba się zamieszczona na niej treść będzie ją polecać innym, dzięki temu zyskamy nowych czytelników oraz naturalne linki, -promocja w wyszukiwarkach, jeszcze do niedawna najczęściej wybierało się kilka, kilkanaście najczęściej szukanych fraz i próbowało się je pozycjonować - często z różnym skutkiem, nie zawsze pozytywnym. Obecnie znacznie większą popularnością cieszy się pozycjonowanie z wykorzystaniem długiego ogona - dużej liczby nisko konkurencyjnych fraz. Często wystarcza do tego celu sama optymalizacja, co znacząco obniża koszt i ryzyko promocji.

Najważniejsze zalety

  • Efektywność
    Kampanie content marketingu mają rewelacyjny stopień efektywności dzięki niskiemu kosztowi oraz znaczącemu wzrostowi liczy odwiedzin (przy odpowiednio zaprojektowanej kampanii)
  • Bezpieczeństwo
    Kampanie content marketingu są w pełni bezpieczne. W odróżnieniu od standardowego pozycjonowania nie niosą ryzyka ukarania promowanej strony
  • Wartości dodane
    Wysokiej jakości artykuły tematyczne sprawiają, że witryna na której się znajdują zyskuje w oczach zarówno użytkowników jak i Google. Przekłada się to na ogólne zaufanie do witryny.


Ile kosztuje profesjonalna kampania content marketingu?

Koszt profesjonalnej kampanii internetowej może być bardzo różny. Zależy on od trzech czynników:
  • ilość artykułów
  • długość artykułów
  • wartość merytoryczna artykułów
Każdy znak treści przekłada się na cenę kampanii, im publikacji jest więcej, im są dłuższe i im wyższej jakości tym kampania jest droższa. Przykładowo, kampania opierająca się na 4 wysokiej jakości artykułach o długości 5000 znaków w miesiącu będzie kosztować co najmniej 150zł/mc.

Ryzyko związane z content marketingiem

Content marketing niesie za sobą tylko jedno ryzyko - przy skorzystaniu z usług mało doświadczonej firmy możemy nie osiągnąć odpowiedniego poziomu zwrotu z inwestycji.

Jak to w praktyce wygląda?

Proces powinien wyglądać następująco: zlecamy agencji marketingowej przeprowadzenie kampanii reklamowej i ustalamy budżet. Wybrana przez nas agencja reklamowa powinna przeprowadzić z nami wywiad i dobrać odpowiednie słowa kluczowe do kampanii - im będzie ich więcej tym lepiej. Przygotowywane są teksty, zamieszczane na stronie i systematycznie promowane i optymalizowane. Ostatnim etapem powinny być systematycznie przeprowadzane audyty. Mam nadzieję, że artykuł był dla Państwa ciekawy i czytało się go z przyjemnością.