Jak dobierać słowa kluczowe?

adwords

Jak dobierać słowa kluczowe w pozycjonowaniu i kampaniach adwords?

Wybór odpowiednich słów kluczowych w procesie pozycjonowania i tworzenia kampanii adwords jest najważniejszym etapem promowania firmy w internecie. Ma to odniesienie w szczególności do pozycjonowania – zmiana słów kluczowych, na które promowana jest witryna bardzo często jest niemożliwa, bądź nieopłacalna. Dobierając słowa kluczowe warto brać pod uwagę następujące kwestie:

  • budżet jaki planujemy przeznaczyć na kampanie,
  • elementy oferty lub produkty potencjalnie gernerujące najwększe zyski,
  • zasięg kampanii,
  • czas trwania kampanii,
  • wymagania odnośnie bezpieczeństwa i stabilności efektów kampanii

Budżet jaki planujemy przeznaczyć na kampanie:

Każda firma powinna mieć określony budżet, który może przeznaczyć na reklamę. Nie może on przesadnie obiążać przedsiębiorstwa ale powinien być na tyle wysoki żeby zapewniał możliwość neustannego poszerzania ilości klientów. Od wysokości budżetu mogącego być przeznaczonego na reklamę zależy to jakich metod można skutecznie użyć. Dobrą praktyką jest dowiedzięc się co dana agencja może nam zaoferować przy określonym budżecie. Przeznaczając niewielką kwotę na promocje warto zastanowić się nad wyborem fraz prostszych ale w większej ilości.

Elementy oferty lub produkty potencjalnie gernerujące najwększe zyski:

W każdej firmie jest grupa usług bądź produktów generujących największe zyski. To zazwyczaj właśnie na nich warto skupić swoje działania. Promowanie kilku najlepszych produktów czy usług będzie będzie bardziej opłacalne niż reklamowanie elementów oferty, które nie przynoszą firmie zysków. Dobranie słów kluczowych precyzyjnie kierujących na najbardziej opłacalne elementy oferty może przynieść doskonały efekt.

Zasięg kampanii:

Warto zastanowić się nad tym czy szukamy klientów z konkretnego regionu, miasta, kraju czy z całego świata. Od tego najczęściej zależy jaki będzie kosz reklamy oraz jej skuteczność. Im bardziej precyzyjnie skierowana jest kampania tym jest bardziej skuteczna. Jeżeli oferujemy produkt, z którego faktycznie nie może skorzystać osoba spoza regionu prowadzonej działaności to nie warto go promować ogólnokrajowo. Wyjątkiem są branże na tyle wąskie, a konkurencja na tyle niska, że kosztowo staje się to opłacalne.

Czas trwania kampanii:

Okres czasu w jakim planujemy prowadzić kampanie reklamową jest bardzo ważny. W niektórych branżach, chociażby turystyce opłacalne jest promowanie się tylko w kilku miesiącach w roku. Determinuje to wybór odpowiedniej metody reklamy. Kolejną kwestią jest to czy planujemy stabilną kampanię trwającą kilka lat czy jedynie agresywną promocje produktu lub usługi, która z założenia ma trwać nie dłużej niż kilka miesięcy. Przy kamponiach długookresowych mozliwe jest działanie długofalowe, generujące dodatkowe zyski.

Wymagania odnośnie bezpieczeństwa i stabilności efektów kampanii:

Każda kampania reklamowa różni się poziomem stabilności efektów oraz poziomem bezpieczeństwa. Jeżeli dysponujemy wysokim budżetem i zależy nam na stabilnych efektach i bezpieczeństwie firmowej strony internetowej to warto skupićsię na kampaniach linków sponsorowanych. W przypadku jeżeli dysponujemy ograniczonym budżetem i jesteśmy w stanie pogodzić się z brakiem pełnej stabilności wyników to dobrym rozwiązaniem będzie pozycjonowanie. Wybierając słowa kluczowe do kampanii adwords powinniśmy kierować się przesłankami innymi niż do pozycjonowania.